Regulamin sklepu internetowego

Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, składania Zamówień, zawierania Umowy sprzedaży i odstępowania od niej, procedury składania reklamacji w ramach działania Sklepu oraz zasady dotyczące nielegalnych i/lub sprzecznych z Regulaminem Treści.

Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców.

Warunkiem korzystania ze Sklepu jest akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu.

SPIS TREŚCI:

1. POJĘCIA

2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

3. WYMAGANIA TECHNICZNE

4. TREŚCI SKLEPU

5. ZAMÓWIENIA INDYWIDUALNE

6. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA

7. METODY PŁATNOŚCI

8. ODBIÓR I DOSTAWA

9. KLIENCI BĘDACY PRZEDSIĘBIORCAMI

10. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

11. REKLAMACJE

12. POZASĄDOWE METODY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

13. DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES

14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

15. WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY

16. WZÓR ZGŁOSZENIA REKLAMACJI

§ 1
POJĘCIA

  1. Dni robocze” oznaczają dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Rzeczpospolitej Polskiej.

  2. Formularz Zamówienia” oznacza formularz elektroniczny służący do bezpośredniej realizacji Zamówienia i zakupu Produktów za pośrednictwem Sklepu poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

  3. Formularz Kontaktowy” oznacza formularz elektroniczny służący do przesłania wiadomości tekstowej bezpośrednio do Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu.

  4. Klient” oznacza osobę fizyczna, osobę prawna lub jednostkę organizacyjną nieposiadającej osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierająca Umowę sprzedaży lub korzystająca z Usługi Elektronicznej.
    6. „Kodeks cywilny” oznacza ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.)

  5. Konsument” oznacza osobę fizyczną zawierająca Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  6. Konto” – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.

  7. Moderowanie treści” oznacza działania, których celem jest, w szczególności, wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania z ich usług, przekazywanych przez odbiorców usługi, w tym wdrażane środki, które wpływają na dostępność, widoczność i osiągalność takich nielegalnych treści lub informacji, takie jak depozycjonowanie takich treści lub informacji, demonetyzacja, uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez odbiorców usługi, takie jak zamknięcie lub zawieszenie konta odbiorcy.

  8. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.

  9. Nielegalne treści” oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa, w szczególności: nawoływanie do nienawiści lub treści o charakterze terrorystycznym i niezgodne z prawem treści dyskryminujące, udostępnianie obrazów przedstawiających niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych, bezprawne udostępnianie prywatnych obrazów bez zgody, cyberstalking, sprzedaż produktów niespełniających wymogów lub podrobionych, sprzedaż towarów lub świadczenie usług z naruszeniem prawa ochrony konsumentów, nieuprawnione wykorzystanie materiałów chronionych prawem autorskim, nielegalne oferowanie usług zakwaterowania, nielegalna sprzedaż żywych zwierząt;

  10. Produkt” – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

  11. Przedsiębiorca” oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  12. Przedsiębiorca na prawach konsumenta” oznacza osobę fizyczną prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która zawiera umowę z bezpośrednio związaną z tą działalnością gospodarczą, ale umowa ta nie ma charakteru zawodowego według art. 3855, art. 5564, art. 5565 i art. 5765 Kodeksu cywilnego oraz art. 38a ustawy o prawach konsumenta.

  13. Regulamin” oznacza niniejszy regulamin Sklepu.

  14. RODO” oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
    15. „Sklep” oznacza sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę w domenie www.fabryka-designu.pl oraz jej podstronach służący do składania zamówień oraz nabywania Produktów i/lub Usług prowadzony przez Sprzedawcę.

  15. Sprzedawca” to STOLARSTWO OGÓLNE MACIEJ MIKOŁAJCZYK z siedzibą w Smogorzowie, ul. Jana Długosza 10, Smogorzów k. Namysłowa 46-100, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, NIP 752 112 50 38, REGON: 160157660 oraz adres poczty elektronicznej: biuro@fabryka-designu.pl;

  16. Treści” oznaczają treści zamieszczone przez Użytkownika, w szczególności informacje w formie tekstu, zdjęcia, grafiki lub innego materiału, w ramach funkcjonalności Sklepu

  17. Trwały nośnik” oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.

  18. Umowa” oznacza umowa sprzedaży Produktu lub Usługi zawarta za pośrednictwem Sklepu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zgodnie z treścią Regulaminu.

  19. Usługa Elektroniczna” oznacza usługę świadczoną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu drogą elektroniczną w rozumieniu UŚUDE.

  20. Zamówienie” oznacza oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem Formularza Zamówienia zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.

  21. Ustawa o prawach konsumenta” oznacza ustawę z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 ze zm.)

  22. Ustawa o ochronie danych osobowych” oznacza ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018, poz. 1000 z późn. zm.)

  23. Ustawa Prawo telekomunikacyjne” oznacza ustawę z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 Nr 171 poz. 1800 z późn. zm.)

  24. UŚUDE” oznacza ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r, poz. 344 z późn. zm.)

  25. Użytkownik” oznacza osobę odwiedzająca stronę internetową pod adresem: https://fabryka-designu.pl/

§2
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. We wszystkich sprawach związanych ze Sklepem Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą:

    1. pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy: ul. Jana Długosza 10
      Smogorzów k. Namysłowa 46-100

    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość na adres e-mail: biuro@fabryka-designu.pl

  2. Sprzedawca odpowiada na wiadomości w Dni robocze w godzinach funkcjonowania
    Sklepu od 8:00 do 17:00.

  3. Sprzedawca udostępnia Regulamin nieodpłatnie i jest on dostępny w sposób umożliwiający pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie za pomocą systemu teleinformatycznego.

  4. Klient może utrwalić treść Regulaminu w dogodny dla siebie sposób poprzez zapis na trwałym nośniku takim jak edytor tekstowy, eksport do pliku PDF lub wydrukować go bezpośrednio z tej strony internetowej.

  5. Sprzedawca umożliwia dokonywanie zakupów w ramach korzystania ze Sklepu na terytorium Polski. Podmioty, które mają swoje miejsce zamieszkania, prowadzą działalność gospodarczą lub ich siedziba znajduje się poza terytorium Polski i chcą dokonać złożyć Zamówienie w Sklepie, mogą skontaktować się w tym celu ze Sprzedawcą pod adresem e-mail wskazanym powyżej.

§ 3
WYMAGANIA TECHNICZNE

  1. Klient może korzystać ze Sklepu zgodnie z Regulaminem oraz obowiązującymi przepisami prawnymi, w sposób niezakłócający funkcjonowania Sklepu oraz korzystania z niego przez osoby trzecie.

  2. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz spamu, w szczególności w ramach korzystania z Formularza Zamówienia.

  3. Sprzedawca wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapobiegające dostępowi, pozyskiwaniu i modyfikowaniu, utracie czy uszkodzeniu oraz zapewniające ochronę danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną. Między innymi Sprzedawca stosuje certyfikat SSL, złożone i regularnie zmieniane hasła oraz zawiera umowy powierzenia danych osobowych w przypadku korzystania z usług zewnętrznych dostawców, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.

  4. Aby uniknąć zagrożeń należy zaopatrzyć urządzenie elektroniczne, w ramach którego odbiera się i korzysta z Produktów i/lub Usług w program antywirusowy z aktualną bazą wirusów, nie otwierać załączników poczty elektronicznej niewiadomego i budzącego podejrzenia pochodzenia oraz włączyć zaporę sieciową tzw. firewall. Polecane jest również regularne aktualizowanie przeglądarki internetowej, systemu oraz oprogramowania.

§ 4
TREŚCI SKLEPU

  1. Ceny prezentowane przy Produktach i Usługach w sklepie są wyrażone w polskich złotych i stanowią ceny brutto (zawierają podatek VAT).

  2. Sprzedawca może organizować promocje lub umożliwiać korzystanie z kodów rabatowych na wybrane Produkty i/lub Usługi dostępne w ramach Sklepu przez ograniczony czas. W takim wypadku Klient jest uprawniony do skorzystania wyłącznie z jednej promocji lub kodu rabatowego jednocześnie. Promocje i rabaty nie podlegają łączeniu, o ile postanowienia konkretnej promocji lub akcji rabatowych wyraźnie nie stanowią inaczej. Możliwość skorzystania z danej promocji lub kodu rabatowego może zależeć od dostępności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej na stronie Sklepu. Promocje i akcje rabatowe nie wywierają skutku w stosunku do Zamówień złożonych przed ich wprowadzeniem.

  3. Informacje zawarte w domenie Sklepu oraz jej podstronach, w szczególności rozumiane jako opisy, zdjęcia, parametry i ceny Produktów i Usług nie stanowią oferty Sprzedawcy i są jedynie zaproszeniem do składania ofert zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

  4. Specyfika każdego Produktu i Usługi, ich skład oraz cechy charakterystyczne znajdują się w opisach Produktu i Usługi w Sklepie.

  5. Sprzedawca udostępniając produkty na rynku w internecie lub w inny sposób na odległość, umieszcza w ofercie produktów następujące informacje:

    1. imię i nazwisko lub nazwę, zarejestrowaną nazwę handlową lub zarejestrowany znak towarowy producenta oraz adres pocztowy i elektroniczny, pod którym można się z nim skontaktować

    2. w przypadku gdy producent nie ma miejsca zamieszkania lub siedziby w Unii – imię i nazwisko lub nazwę, adres pocztowy i elektroniczny osoby odpowiedzialnej w rozumieniu art. 16 ust. 1 niniejszego rozporządzenia lub art. 4 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2019/1020;

    3. informacje umożliwiające identyfikację produktu, w tym jego obraz, rodzaj, a także inne identyfikatory produktu; oraz

    4. wszelkie ostrzeżenia lub informacje na temat bezpieczeństwa, które powinny być umieszczone na lub opakowaniu, lub zawarte w dołączonym dokumencie towarzyszącym zgodnie z niniejszym rozporządzeniem lub mającym zastosowanie unijnym prawodawstwem harmonizacyjnym, w języku łatwo zrozumiałym dla konsumentów, określonym przez państwo członkowskie, w którym produkt jest udostępniany na rynku.

  6. Sprzedawca dokonuje także niezwłocznego zgłaszania organom wypadków spowodowanych przez produkt za pośrednictwem portalu Safety Business Gateway.

§ 5
ZAMÓWIENIA INDYWIDUALNE

Sprzedawca oferuje także Produkty i/lub Usługi na zamówienie indywidualne. Szczegóły zamówienia Produktu lub Usługi indywidualnej, w tym cena, zakres i specyfikacja Produktów i/lub Usług oraz czas realizacji są ustalane z Klientem indywidualnie, w drodze korespondencji mailowej.

§ 6
SKŁADANIE ZAMÓWIENIA

  1. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Potwierdź zakup” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego).

  2. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.

  3. Po skompletowaniu wirtualnego koszyka zakupowego oraz uzupełnieniu Formularza Zamówienia wyświetlane jest podsumowanie Zamówienia, które zawiera informacje dotyczące rodzaju, ceny i ilości zamówionych Produktów i/lub Usług oraz wybranej formy płatności.

  4. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.

  5. Dobrowolne, ale konieczne do zawarcia Umowy sprzedaży jest złożenie poniższych oświadczeń poprzez akceptację odpowiednich checkbox’ ów w procesie zakupowym:

    1. złożenie oświadczenia Klienta o zapoznaniu się z treścią Regulaminu i akceptacja jego treści,

    2. złożenie oświadczenia Klienta o zapoznaniu się z treścią Polityki prywatności i plików Cookies,

    3. w przypadku zakupu Produktu wyrażenie zgody na dostarczenie treści cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i przyjęciu do wiadomości utraty prawa do odstąpienia od Umowy,

    4. w przypadku zakupu Usługi wyrażenie prośby o rozpoczęcie świadczenia Usługi cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i przyjęciu do wiadomości utraty prawa do odstąpienia od Umowy w zakresie w jakim Usługa została zrealizowana.

  6. Klient składa Zamówienie wysyłając je do Sprzedawcy poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”. Stanowi to oświadczenie woli Klienta zawarcia Umowy sprzedaży według treści Regulaminu.

  7. Klient wybiera formę płatności za Zamówienie spośród form wyświetlonych podczas elektronicznego procesu zakupowego i dokonuje płatności z góry.

  8. Sprzedawca przesyła Klientowi potwierdzenie złożenia Zamówienia na adres e-mail podany przy składaniu Zamówienia. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia złożenia Zamówienia następuje zawarcie Umowy.

  9. Klient ma możliwość modyfikacji Zamówienia oraz dodania kodu rabatowego aż do czasu kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę”.

  10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nierealizowania Zamówienia w przypadku:

    1. nieprawidłowego lub niekompletnego wypełnienia formularza Zamówienia, co uniemożliwia realizację Zamówienia i/lub

    2. braku zaksięgowania wpłaty Klienta w terminie 3 dni od złożenia Zamówienia.

  11. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnego adresu poczty elektronicznej lub błędnego adresu dostawy.

  12. Zamówienia za pośrednictwem Sklepu mogą być składane 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

  13. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

    1. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;

    2. dostęp do poczty elektronicznej;

    3. przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej;

    4. zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768;

    5. włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

  14. Możliwość samodzielnej modyfikacji danych w Formularzu Zamówienia przez Klienta istnieje do momentu zakończenia świadczenia usługi. Świadczona jest ona nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia przez Klienta.

  15. Usługa Formularza Kontaktowego polega na umożliwieniu przesłania przez Użytkownika wiadomości do Sprzedawcy. Korzystanie z usługi Formularza Kontaktowego rozpoczyna się w momencie dodania przez Użytkownika pierwszego znaku w elektronicznym formularzu, a kończy się w momencie przesłania wiadomości do Sprzedawcy.

  16. Do skorzystania z Formularza Kontaktowego niezbędne jest podanie imienia, nazwiska oraz adresu e-mail do kontaktu.

  17. Usługa Elektroniczna Formularza Kontaktowego świadczona jest ona nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy.

  18. Usługa elektronicznego koszyka i przechowywania treści koszyka polega na możliwości dodawania Produktów i/lub Usług do koszyka, a także dostępności treści stworzonego koszyka po powróceniu na stronę internetową Sklepu.

  19. Usługa elektronicznego świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy, rozpoczyna się z momentem dodania Produktu lub Usługi do koszyka i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia lub z chwilą usunięcia Produktu lub Usługi z koszyka lub w momencie automatycznego usunięcia zawartości koszyka związanego z upływem czasu.

  20. Usługa utworzenia i utrzymania konta Klienta polega na umożliwieniu założenia takiego konta dla Klienta, umożliwieniu logowania się do konta, przechowywaniu danych Klienta potrzebnych do złożenia Zamówienia oraz danych dotyczących złożonych Zamówień.

  21. W celu założenia Konta konieczne jest podanie danych w postaci imienia, nazwiska i adresu e-mail oraz ustawienie hasła dostępu, które może być zmienione w dowolnym momencie.

  22. Konto nie jest zakładane automatycznie podczas dokonywania pierwszego zakupu w Sklepie i nie jest to warunek skorzystania z Produktów i/lub Usług.

  23. Usługa utworzenia i utrzymania konta jest świadczona przez czas realizacji Umowy, nie krócej niż przez 6 miesięcy od dnia założenia ostatniego Zamówienia lub ostatniego logowania Klienta. Z chwilą przesłania potwierdzenia utworzenia konta Klienta na adres e-mail Klienta, dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi konta Klienta w ramach Sklepu.

  24. Umowa o prowadzenie Konta zawierana jest na czas nieokreślony i może zostać wypowiedziana w każdym momencie. Klient może również przesłać na adres mailowy Sprzedawcy żądanie usunięcia konta Klienta, a Sprzedawca usunie konto w terminie 30 dni od dnia otrzymania żądania.

  25. W Sklepie dostępne są następujące nieodpłatne Usługi elektroniczne:

    1. usługa Formularza zamówienia,

    2. usługa elektronicznego koszyka,

    3. usługa utworzenia i utrzymania konta Klienta

    4. newsletter

§ 7
METODY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca umożliwia Klientowi dokonywanie płatności w Sklepie w formie:

    1. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki

    2. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym

    3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy:

35 1020 3668 0000 5902 0530 4508

  1. płatności elektronicznej za pośrednictwem podmiotu PayPro SA (PayPro) z siedzibą w Poznaniu, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań wpisany do rejestru przedsiębiorców, którego akta przechowuje Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, kapitał zakładowy 5 476 300,00 zł oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014

  2. Inne formy płatności niż wymienione w punkcie powyżej mogą zostać uzgodnione z Klientem indywidualnie w drodze korespondencji mailowej.

  3. Klient dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie elektronicznych dowodów zakupu tj. faktur lub paragonów elektronicznych przez Sprzedawcę. Faktura VAT lub paragon zostają przesłane do Klienta do 48 godzin po opłaceniu Zamówienia.

  4. W przypadku odstąpienia od Umowy lub pozytywnego rozpatrzenia reklamacji i podjęcia przez Sprzedawcę decyzji o zwrocie środków, Sprzedawca zwróci odpowiednią sumę pieniędzy na rachunek bankowy użyty przy zapłacie za zakupione przez Klienta Produkty i/lub Usługi.

  5. W przypadku zamówienia towaru dedykowanego pod klienta, opłata musi być uiszczona przed realizacją zamówienia w terminie 7 dni kalendarzowych od zawarcia umowy sprzedaży. Towar ten nie podlega zwrotowi oraz nie ma możliwości zwrotu wpłaty za zamówienie w trakcie realizacji zamówienia.

§8

ODBIÓR I DOSTAWA

  1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Uni Europejskiej.

  2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

  3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

  4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:

    1. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa

    2. Przesyłka paletowa, przesyłka paletowa pobraniowa

    3. Odbiór osobisty dostępny w siedzibie Sprzedawcy – w dni robocze, w godzinach od 6 do 15 w godzinach pracy magazynu. (z wyłączeniem świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy).

  5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 6 tygodni, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 6 tygodni.

  6. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 6 tygodni, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 6 tygodni. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:

    1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.

    2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zaksięgowania zaliczki.

    3. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności w systemie ratalnym – od dnia powiadomienia Sprzedawcy przez kredytodawcę o zawarciu z Klientem umowy kredytowej, nie później jednak niż od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy środkami z udzielonego Klientowi kredytu.

§ 9
KLIENCI BĘDĄCY PRZEDSIĘBIORCAMI

  1. W przypadku zawarcia Umowy z Klientem będącym Przedsiębiorcą, Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania przyczyny. Odstąpienie od umowy przez Sprzedawcę następuje w drodze złożenia Klientowi oświadczenia drogą elektroniczną, na adres poczty elektronicznej podany przy zawarciu umowy. Klientowi nie przysługują w związku z tym jakiekolwiek roszczenia w stosunku do Sprzedawcy.

  2. W wypadku Klientów będących Przedsiębiorcami Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usług Elektronicznych ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany przez niego do adres e-mail. Klientowi nie przysługują w związku z tym jakiekolwiek roszczenia w stosunku do Sprzedawcy.

  3. W razie zawarcia Umowy z Klientem będącym Przedsiębiorcą, z chwilą wydania rzeczy sprzedanej na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.

  4. W stosunku do Przedsiębiorców wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt i/lub Usługę, zgodnie z postanowieniami art. 558 Kodeksu Cywilnego.

  5. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta Przedsiębiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona wyłącznie do wysokości zapłaconej ceny Produktu i/lub Usługi. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą jedynie za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści wobec Klienta niebędącego Konsumentem.

  6. W przypadku zawierania Umowy z Klientem będącym Przedsiębiorcą, Sprzedawca ma prawo do wyboru sposobu płatności oraz może wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części.

  7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

§ 10
ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Klientowi będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł Umowę przysługuje prawo do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy w terminie 14 dni bez podawania przyczyny, liczonego od dnia objęcia przez niego Produktów lub Usług będących przedmiotem Umowy w posiadanie

  2. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który wyraził zgodę na natychmiastowe spełnienie świadczenia i dostarczenie Produktów przed upływem terminu do odstąpienia od umowy traci w ten sposób prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, co przyjął do wiadomości przy wyrażeniu takiej zgody.

  3. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą wyrażając w procesie zakupowym żądanie rozpoczęcia świadczenia Usługi przed upływem terminu do odstąpienie od umowy zawartej na odległość traci w ten sposób prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w zakresie w jakim doszło do spełnienia świadczenia wynikającego z Umowy w momencie składania oświadczenia, co przyjął do wiadomości składając oświadczenie.

  4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone w formie pisemnej poprzez przesłanie oświadczenia na adres siedziby Sprzedawcy jak również w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy: biuro@fabryka-designu.pl

  5. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone z wykorzystaniem zamieszczonego wzoru formularza, jednak wykorzystanie wzoru formularza nie jest obowiązkowe.

  6. Jeśli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

  7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności dokonanych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w związku z Umową, od której skutecznie on odstąpił niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta o odstąpieniu od Umowy. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

§11
REKLAMACJE

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). Reklamacje związane ze świadczeniem Usług elektronicznych przez Sprzedawcę oraz reklamacje związane z działaniem Sklepu mogą być składane w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy wskazany w Regulaminie.

  2. Sprzedawca zaleca wskazanie w opisie reklamacji przyczyn reklamacji, rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, żądania Klienta oraz danych kontaktowych Klienta.

  3. Ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

  4. W przypadku niezgodności Produktu lub Usługi z Umową Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Konsumenta lub Przedsiębiorcy za brak zgodności Produktów i/lub Usług z Umową, która wystąpiła lub ujawniła się w czasie dwóch lat od dnia zawarcia Umowy na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym oraz ustawie o prawach konsumenta.

  5. Jeżeli Produkt lub Usługa jest niezgody/a z Umową Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje wobec Sprzedawcy roszczenie o doprowadzenie do zgodności z Umową.

  6. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu lub Usługi do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.

  7. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od Umowy w przypadku nieistotności niezgodności Produktu i/lub Usługi z Umową.

  8. W przypadku niezgodności Produktu i/lub Usługi z Umową, gdy doprowadzenie do zgodności z Umową jest niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów lub braku doprowadzenia przez Sprzedawcę do zgodności z Umową lub występowania niezgodności pomimo podjęcia prób doprowadzenia do zgodności z Umową przez Sprzedawcę, a także gdy jasne jest, że Sprzedawca nie doprowadzi do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niegodności Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo do złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od Umowy.

  9. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może w dowolnej formie złożyć reklamację wraz z opisem wady i powołaniem na dowód zakupu w związku z niezgodnością Produktu lub Usługi z Umową na adres e-mail Sprzedawcy: biuro@fabryka-designu.pl lub listownie, wymieniając w szczególności dane:

    1. informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady

    2. żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży

    3. imię i nazwisko,

    4. adres,

    5. numer zamówienia,

    6. datę zawarcia Umowy,

    7. przedmiot i przyczynę niezgodności z Umową (reklamacji),

    8. dane kontaktowe (np. e-mail lub telefon)

    9. numer konta bankowego

  10. Sprzedawca poinformuje Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od dnia następującego po dniu otrzymania przez Sprzedawcę informacji o reklamacji na adres e-mail, który wskazano w trakcie składania zamówienia.

  11. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres siedziby Sprzedawcy. W przypadku Klienta będącego konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, w przypadku Klienta niebędącego konsumentem koszt dostarczenia ponosi Klient. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.

§ 12
POZASĄDOWE METODY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

  1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku
    z zawartymi na mocy tego Regulaminu Umowami zawartymi w drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.

  2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń powstałych w związku Umową. W tym celu Konsument ma możliwość zwrócenia się:

    1. do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,

    2. do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy

    3. powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której statutowym zadaniem jest ochrona konsumentów o udzielenie pomocy.

  3. Szczegółowe informacje dotyczące alternatywnych pozasądowych metod rozwiązywania sporów znajdują na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php

  4. Konsument może skorzystać z dedykowanej platformy ODR – internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym dotyczących zobowiązań umownych wynikających z umowy sprzedaży zawartej na odległość lub umowy o świadczenie usług. Znajduje się ona pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

§ 13
DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES

  1. Administratorem danych osobowych jest MIKOŁAJCZYK MACIEJ STOLARSTWO OGÓLNE z siedzibą w Smogorzowie, ul. Jana Długosza 10, Smogorzów k. Namysłowa 46-100, wpisana do Do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, NIP 752 112 50 38, REGON: 160157660, biuro@fabryka-designu.pl

  2. Kontakt z Administratorem pod adresem poczty elektronicznej biuro@fabryka-designu.pl oraz pisemnie przesyłając korespondencję na adres powołany powyżej.

  3. Dane osobowe w Sklepie przetwarzane są zgodnie z Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) (RODO) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

  4. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym cel, podstawa prawna i czas przetwarzania dostępne są w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem internetowym.

§ 14
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.

  2. Sprzedawca zastrzega prawo zmiany Regulaminu, odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen prezentowanych w Sklepie. W przypadku zmiany, do umów zawartych przed zmianą stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.

  3. Postanowienia Regulaminu nie wyłączają lub w żadnym stopniu nie ograniczają uprawnień Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wynikających z przepisów prawa.

  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.12.2024r.

 

Wzór formularza odstąpienia od umowy (POBIERZ)

Wzór formularza reklamacyjnego (POBIERZ)